"Är du sååå liten?"

Idag så var det planerat att jag, mamma, Sebbe, Fredde, Jens och Krille skulle till min pappas gammelfatser Marianne (tror ja de e) som fyllar 93 (förlåt att ja sa fel i skolan) + att Enrice och Görel firade 45 år som gifta och Feffe som fyller år idag.

När ja vaknar duschar ja och sen gjorde jag mig i ordning, ungefär en halvtimme innan ja, mamma och Sebbe ska åka så säger han att han inte vill åka me -.-
Sen åker vi in till stan och hämtar upp Fredde, vi ringer till Krille som inte svarar och svänger förbi hans lägenhetshus. Vi ringer, utan svar igen så mamma går och ringer på utan svar. Vi kör vidare och vid statoil ringer vi igen för vi tänkte att han kanske stod i duschen och DÅ svarar han. De visade sig att han va på jobbet, han hade glömt bort Marianne och Gösta så vi fick åka vidare....

Närmare stockholm ringer vi Jens men han svarar inte och de gjorde han inte resten av dagen heller kan ja säga nu

Iaf så anländer jag, mamma och Fredde ensamma dit. De första ja gör e att gå på toa för ja behövde de ända sen vi åkte förbi Roslags Stoppet.
Deras toalett stank(!) kattpiss, inte trevlit...
Sen hälsade man på folk, grattade Marianne som inte hörde mig först så ja stod där och peta henne på axeln tills hon såg mig och sen upprepade jag mig aningen högre xD

OM man hoppar över lite tråkiga grejer så satte sig iaf jag, Fredde och mamma oss vid bordet (den ordningen också) och åt tårta. Sen kom en släkting vid namn Kristian (vet inte om han stavar som Krille lr me Ch...) och hälsade och började sen värsta långa snacket me Fredde om ekonomi typ (Fredde läser civil ekonom-programet på något universitet i stockholm) och de va så OTROLIGT intressant att sitta mellan dom medans dom snacka om ekonomi... måste förtydliga de där me ett tydigare PUNKT PUNKT PUNKT!
Slutade lyssna efter ett tag... hajade till då Kristian nämne Harry Potter (för ja e en nörd) men de visade sig att han använde de som exempel om man ska marknadsföra en vara som i det fallet var Harry Potter

Men sen gick Fredde och skulle hämta mer tårta så då vänder sig Kristian till mig och frågar vad jag gör vilket ledde till att ja berätta om IT-gymnasiet och så snacka vi om IT-grejer och sånt och så sa ja "eftersom de e första terminen på gymnasiet så..." han avbröt mig med att säga:
"Första? Är du sååå liten? Ja trodde du hade kommit längre"
Först så va ja ba "öhh, jaa... iaf så eftersom de var första terminen har de varit ganska så lungt och skönt" och sen förtsatte man att prata om de.
Sen avbröt Marianne med någonting som jag inte riktigt hörde vad hon sa, under den tiden hon pratade så kom Fredde tillbaka med en tårtbit och när Kristian vände sig tillbaka mot oss så började han och Fredde att snacka om ekonomi igen och ja ba *SUCK*!

Sen kom Veronica :) min gammla barnvakt typ, hon var typ jämnt me oss och följde tillomed med på vissa resor, hon va typ som en syster lr liknande ^^ har inte träffat henne på evigheter så hon och mamma snacka och så pratade vi lite allihopa och sen så helt plötligt ska vi hem och då blir de ju som alltid vid släktträffer trångt i hallen då alla ska säga hejdå.

Efter yttligare lite snack så förflyttade sig jag, mamma och Fredde ut till hallen med Kristian som också skulle hem då och småpratade om en park i närheten. Kristian nämnde också att det fanns ett hundcafé (Café där man får ta med sig hundar) men jag och Fredde reagera båda på ett Café FÖR hundar, hehe.

Men sen så gick vi till centrumet nedanför, dom bor btw i Fältöversten vilket är övanför ett centrum, och kollade lite och vilka sprang vi på där tro?
Kristian och hans föräldrar Enrice och Görel!
Ja vi småpratade lite om att brödet var väldigt dyrt vid ett café där och sen sa vi hejdå igen och så åkte vi hem.

Ja, långt inlägg men de va iaf min dag idag ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0