Demolition race!

Idag hade vi programmering, engelska och samhällskunskap. Även denna dag var lite trög men hade sina höjdpunkter :)

Programmering: Vi håller på med lego-robotar, man kan bestämma vad dom ska göra på ett program på datorn och sen ladda över det till roboten som sen gör det när man tycker på start. Oscar hittade också funktionen då man kunde styra roboten direkt från datorn med usb-sladden i och när dom andra fick veta hur man gjorde så blev de race i hallen (lärarn var i ett annat rum för betygsnack) :P det började som sagt som ett race men sen blev de som de där programmet då robotar attackerar varandra, fast utan vapen och sånt, och de va skitkul xD dom trassla in robotarna också och Linus filmade, får se om man kanske kan få tag på videon nån gång i framtiden men de va iaf kul ^^

Sen va de lunch och ja satt med Linus och Nicklas, de va rätt så tyst lite småsnack bara och sen gick jag vidare till övervåningen för att fördriva tiden med datorn och spenderade tiden med att snacka lite med Emelie också. Sen en halvtimme innan engelskan gick vi ner och väntade utanför klassrummet där vi skulle ha engelskan och där satt visst rästen av klassen så jag slog mig ner där. Eftersom de va en bra tid kvar så blev de en massa snack plus att Oscar visa en skitkul video då Linus i klassen åker snowboard och..... ni kan få se videon förresten xD :

Hör inte riktigt om han  säger "de kukar sig" eller "kuk arsel"... men de riktigt kul ändå xD

en va de iaf engelska och twilight prov, de gick bra fast ja kom inte ihåg hur gammal Carlisle är plus att de va svårt att komma på ett exempel ur boken där Bella visar sin kärlek för Edward och tvärtom. Liksom, de finns många men har ingen aning om vilken som e den starkaste....
Sen börja vi kolla på fantomen på operan :) hann inte långt för de va som vanligt fel me dvd i datorerna men tillslut fick vi kolla på youtube

Sen va de samhällskunskap och vi jobbade vidare med ideologier, och vi kom in på massa annat också under lektionen som tex snöbollskrig: Åhman undra om man får ha snöbollskrig utanför skolan och sen började alla snacka om hur de va på deras äldre skolor och då berätta Åhman att på deras skola fick dom inte ens spela på en övergiven äng och då sa våran lärare
"Såna lärare ska man fan ta ut och mula ner!"
Haha, medge att vi har den skonaste samhällskunskap/historia-läraren ever xD

Men sen va dagen slut och man fick åka hem och när ja kom hem var det städat i hallen och de visade sig att Jens och Krille(två av mina brorsor alltså) skulle komma över ^^

När dom kom över fikade vi allihopa och ja höll på me ett korsord som alla hjälpte till med ibland och de blev många roliga grejer ^^

Nu kollar ja iaf på film och de va min dag :)


Kommentarer
Postat av: linda - pictures, drawings, me

sv: oftast så ritar jag ju av bilder på kändisar eller någon modell, men jag väljer ibland att lägga till en liten twist på teckningen så den blir lite mer "mig", men när jag ritar fritt från huvudet så inspireras jag mest av musik och filmer kram :)

2009-12-17 @ 00:45:29
URL: http://lindaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0