Green Day i Globen<3

Underbart!!

Emma och ja pkte in med ett bussen och kom fram till globen typ kvart över två eller nåt (kolla inte klockan) och kön var otroligt lång asså.... MEN.... Emmas klasskompis Madde och hennes kompis Alicia hade köat sen elva så vi ställde/satte oss hos dom så vi spara typ två kilometer (Y) Under väntetiden lekte vi klapplekar, läste korsord, prata och åt. Kände mig så glad av att veta att alla människor som va runt omkring gillade Green Day :D

Sen när kön började röra sig blev de smått kaos men säkerhetsvakterna fixade det och tillslut blev det en kö, lite bucklig men men :P
Sen började det regna men dom spelade Green Day låtar högt så det gjorde ingenting ^^
Sen när insläppet började kuta vi förbi massa folk och jag tabba bort alla men sen hitta vi varandra igen.
När vi skulle gå in så visade det sig att man inte fick ta med sig vattenflaska så jag och Emma fick slänga våra, men efter konserten grävde vi upp dom, jag hitta dock inte min så jag tog två halvfulla flaskor istället xD
Hoppar över garderobgrejen och de :P
När vi satt och vänta spela dom lite musik och en av låtarna va den där "I love rock'n'roll" så vi sjöng me lite och i en refräng sjöng ja väldigt högt, hehe (A) de va kul^^

Sen reste sig alla upp och jag och Alicia skyndade oss fram och vi kom faktiskt ganska långt fram till förbandet och ännu längre fram då dom va klara, jag fick till och med vatten av säkerhetsvakten och sen spruta han bara ut så jag fick typ allt över ansiktet xD men de va skönt. Sen kom en full kanin in och körde W-M-C-A låten :P

Den bilden va tagen utan zoom men jag fick hålla upp kameran väldigt mycket för alla tunr mig var skitlånga så själv såg ja typ bara huvudet....

Sen när dom började spela song of the century (bara låten utan GD på scen) så började folk få damp asså, en försökte rumpa bort mig men ja tog i för hon hade vart jobbig hela tiden och sen så skriker hon "Jag ska för i helvete komma in här".... men de gjorde hon inte ;D Sen kom dom ut på scen.... shit asså... såg typ inget dock men när jag fick se glimtar av Billie Joe så smälte ja typ xP
Sen började alla knuffas och helt plötsligt va man typ en halvmeter längre bort från scen, och sen fick alla damp igen och eftersom jag inte spg ett skit så flytta jag bak och där tog ja tyåå alla bilder och de va rätt så nice.

Det ända ja ångrar med att flytta bak va att om jag stannat där framme hade jag åtminstone haft chansen att få komma upp på scen och sjunge en vers och refräng ur Longview........ det blev jag besviken på....

Men förutom de sp va konserten underbar och jag fånga massa konfetti ;)

Då konserten va slut så gick tre från Förbandet bakom mig så jag gick fram till en av dom och hälsa och så och sen fick ja ett kort :P

Lägger upp en fin bild på Billie Joe:


Kommentarer
Postat av: Viktor

såg du dom också? DOM ÄGDE! 8D

2009-10-12 @ 16:26:05
URL: http://rockerboy.blogg.se/
Postat av: madde

Det var underbart på alla sätt och vis!

2009-10-12 @ 22:07:29
URL: http://utanstrumpor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0