Dreamcatcher

Hej!

Dagen har spenderas med mamma på hennes kontor i Rimbo med en bra bok i handen samt min materialslåda som resulterade i två armband samt ett halsband - lägger upp detta senare.

Jag håller för tillfället på att läsa Stephen Kings bok drömfångare och jag förvånar mig över hur jag inte läste klart den förut.
Fast då var det ju också den tiden då jag precis börjat läsa och inte fastnat i historien eftersom vi skulle läsa Twilight i engelskan och en svenska bok (populär musik från vettula lr nåt sånt) så därför la jag drömfångare åt sidan och var inte så pepp på att läsa vidare till en börjar efter att ha avslutat HP-serien men jag lovar, jag fastnade efter bara tre sidor!
Måste varit för att jag kommit in i att läsa böcker på kvällarna tills jag somnar och då är det lättare att verkligen lägga ner tid på en bok.

Det märks verkligen att det är Stephen King, den är skriven på ett sätt som är lite konstigt men ändå fängslande om man tillåter sig själv att faktiskt bli fängslad.
Det ligger hela tiden en spänning i luften och när han hoppar från en person så blir man först "Nej jag vill veta vad som händer honom!" och så börjar man läsa på nästa del och när den är klar blir det samma sak där, man vill inte lämna personen i fråga för att läsa om personen som man så motvilligt lämnade förut.
Det är sorgligt, läskigt och spännande i snabb fart och samtidigt lite hjärtvärmande med fin vänskap och goda gärningar så jag rekommenderar boken!

Tycker du början är trög sluta inte läsa, det kommer bli bättre jag lovar! Som sagt tillåt dig själv att fängslas och fokusera på den lite djupare tankegången (mycket tankar i spel i boken :P) så kommer det vara väldigt intressant.
Jag gillar även hur han smugit in lite från sin tidigare bok "Det"/"It" genom att nämna att barn dödats av en mördare utklädd till clown som gick under namnet Pennywise. Smart idé att så ett litet frö om en helt annan historia men det är som sagt Stephen King.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0