Nostalgi

Hej!

Idag var jag på en visning av vårat gamla hus mitt i Norrtälje, jag bodde där mellan 1998-2005 det vill säga 7 år.
Det var jättekul att kolla och se vad som var nytt, egentligen var det bara "ytan" som var nytt.

Huset(+det lilla) var målat i en annan färg dock var inte den lilla ettan som är sammanlänkad till det stora huset nymålad så det var ju en miss.
Nymålat i huset (mycket vitt vilket gav en lite för kliniskt känsla) och nytt kakel på en av toaletterna medan den andra toaletten hade nytt golv.
Dammen såg hemsk ut, ytterts lite vatten i och näst intill helt igenvuxen så det var trist :(
Men förråden var desamma och våran gubbe som mätte regnet var kvar men mätaren gick sönder under våran tid där och de andra hade satt dit en golfboll(?).

Men det helt klart bästa som inte ändrats är hålet i väggen i ettan, det hål som formats efter min brors fot då han sparkat väggen xD

Lite bilder på huset som det ser ut nu:


Jag gillar att det är 3st änder med i bild på den första miniatyr bilden xD

Tyvär har jag inga bilder från då vi bodde där, inte heller på den övre tomten som vi också hade men jag kan säga att det gråa relativt nya hus i roslagsbacken är byggt på den tomten vi hade om man undrar vilket alla säkert gör ;P

Men väldigt nostalgiskt var det^^
Förövrigt börjar skolan imorgon och jag försöker att inte låta dåligt humör skölja över mig utan tänker på vad som händer mer idag men ikväll kommer det förmodligen bli svårt att somna tidigare en vanligt, det kommer helt enkelt inte funka :P

Men ska försöka njuta av min sista lediga dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0