Det tog några år

I slutet av sjuan frågade jag min dåvarande musiklärare (Lasse) om jag kunde få spela in Green Day's låt TIme of Your Life (Good Riddance) och han sa att de va okej.... men han hjälpte mig aldrig att fixa de och så blev de aldrig nåt, så då sa jag till igen och så samma sak igen, tror ja frågade minst fem gånger.

MEN! Idag så stannade jag och Liselott efter skolan och så fick ja äntligen spela in den! Mackan hjälpte och visade hur vi skulle göra innan han stack på möte och Liselott satt i mixer-rummet (framtida Bert Karlsson) och ja gick in och så pröva vi ljud och volym och sen tillsist spelade jag in gitarren. Ja tror de blev 3-4 ggr vi gjorde om gitarren pågrund av dåligt ljud. Sen fick jag spela in sången också och bara man nuddade mickstativet lät de som en dinosaurie dunsade omkring och om man andades liiiiite för hårt i micken så lät de också skitmycke så de blev typ 6 gånger innan jag satte den.... dock blev de lite konstig röst på slutet men vafan! Jag hade aningen bråttom efter en buss som visst inte skulle gå (enligt SL.se skulle den de!) så vi bouncade till waw fil och så tänkte ja lägga in den lilla videon :P


Ja, tog nästan tre år innan jag fick spela in den! På lördag ska jag och Liselott till skolans öppna hus och spela in från halv tolv tills... ja så länge vi behöver för de e öppet hus fram till tre :)
Kom till öppet hus om du e i åkersberga ;P

Kommentarer
Postat av: Lizelott

inspelningen blev bra!!

Kramiz

2010-01-22 @ 12:45:39
URL: http://zoulfashion.blogg.se/
Postat av: Lizelott

du kommer imorgon eller?

2010-01-22 @ 17:26:43
URL: http://zoulfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0