"You've been so good to me"

Är nu hemma igen efter en awsome resa till London! Liten kort översikt:

Dag 1: gick upp tidigt och missade nästan planet då Skavsta inte har någon som helst upplysning om VART eller NÄR man ska ta sig till planet -.- Men vi kom fram iaf och tog buss till London. Vi checkade in och sen åkte vi till Harrods och kollade och gick sen bara runt i London i flera timmar. På tunnelbanan hem sen på kvällen kom de på ett par svenska killar och jag sa "trevligt med svenska" och de hörde den blonda killen så alla presenterade sig och tog ihand och sen pratade man lite om varför man va i london och va man skulle göra, fick även beskrivning om hur man tar sig till Camden (Y) Samma tunnelbane resa var de en britt som sa att han älskade Stockholm till sin kollega ;) Men när vi kom till hotellet var mina fötter mörbultade och vi chillade.

Dag 2: upp tidigt och åt frukost, tog oss sen till Camden och spenderade större delen av dagen där, shoppade och köpte även de mest underbara converse! Love at first sight! Åkte sen till Oxford street och kollade affärer och hittade lite grejer ^^ Åkte sen och kollade in Portobello road men eftersom vi kom lite innan sex så fanns de knappt något öppet så vi åkte tillbaka till "vårat" område och tog en macka på subway och tog oss sen tillbaka till hotellet.

Dag 3: upp tidigt och åt frukost även idag (wow), åkte till Portobello road och kollade in marknaden, såg även en prange hippie-buss!! Den va vacker, sen åkte vi till Leicester square och gick runt där och vidare till Picadilly Circus och sen pratade vi med Fredde och vi spenderade 3 timmar med att försöka hitta en affär till honom med vid tre så åkte vi tillbaka till hotellet för att vila upp oss inför konserten. Vid halv fem började vi ta oss till konserten och vi va framme vid Wembley kanske kvart över fem och JÄVLAR va stort de va!! :D
Vi åt och chillade under Frank Turner som va förband numero uno, sen under våran chill-era så hörde jag hur Joan Jett började spela "Bad Reputation" så jag sprang ut och kolla in låten och Joan Jett är grym kan jag ju säga! Sen satte vi oss på platserna och lyssnade klart på henne, när hon spelade "I love rock and roll" började publiken tagga till ^^

När hon var klar var de inte lång tid tills den rosa kaninen kom ut på scen och det var en riktigt härlig syn att se näst intill hela wembley (ca 70 000 pers) göra YMCA xD
Sen äntrade GD scen och hela Wembley vaknade till liv, jag hade sittplats men satt knappt någon gång under konserten! Att höra Billie på trummor och Tré på gitarr va AWSOME!! Sen Tré sjunga en liten del ur "Shout" va grymt, speciellt då vi i publiken ville att han skulle göra igen... och igen, han gjorde de cirka 4 gånger xD Sen fick MIKE göra de!!! Så grymt AWSOME! De va rikgit kul att se Mike sjunga och sparka i luften och bara va allmänt galen :'D
Sen kanske ni kan tänka er hur otroligt mäktigt de e att ha ca 70 000 pers runt omkring sig som alla är där för Green Day och när alla sjunger med i låtar, speciellt när Billie sjöng versen i Hey Jude för att sen låta vi i publiken ta över refrängen, GD behövde inte göra ett ända ljud för nästan ALLA sjöng, de va otroligt!

Men de va grymt, och att även få höra så många gamla låtar och Jesus of Suburbia va otroligt.... fick glädjetårar under Good Riddanve (Time of you Life), men det var en helt otrolig konsert och jag är öerhört glad över att ha varit en del av den och vetskapen att det är Green Days hittils STÖRSTA konsert är ju också en jäkligt bra känsla ^^

Dag 4: packade och tog oss till victoria station och tog oss till flygplatsen för att sen flyga hem vid halv sex.

Jupp, de va lite kort om vad som hände dag för dag och en liiiiite mer ingående beskrivning av konserten hehe ^^
Men de va en grymt kul resa och de få bilder jag har (min kamera ville inte funka så använde mobil) kommer upp senare (Y) Ska även ta kort på mina inköp och lägga upp bilder på det.

Men ha en fortsatt trevlig dag!