I'm magical

Jag fick mitt Pottermore-mail idag!! :D
Wiiiiie!!

Kollade in hemsidan direkt och min trollstav blev:
12 1/4 inch chestnut wand with unicorn core and surprisingly swishy!
Gillar delen om surprisingly swishy :P

Sen valde jag att köpa en Siames katt som djur, det stod mellan katt och uggla men fall inte för någon av ugglorna :/ Sen tänkte jag lite att skulle man bo hela tiden på Hogwarts och kanske skulle känna sig ensam någon gång kan det ju va trevligt att ha en gullig katt att gosa med :3

Sen kom jag till det mest spännande: att sorteras!
Blev förvånad då jag hamnade i


Ravenclaw!


Men sen läste jag om ravenclaw och vilka som platsar där och då tyckte jag att det passade bättre.
Ravenclaw har många unika personer som vill vara sig själva. Sen stod det även att ravenclaware kan vara lite säregna och konstiga (lite smått galna) men smarta. Ungefär som att Einstein ansågs galen men har var riktigt smart :P

Men jag tycker det är en bra början ^^ Tänkte även slänga in en bild från då jag brygger en trolldryck :P

Nu ska jag utforska allt lite mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0