Julafton :D

Vaknade lite efter tio och det första jag gjorde var skicka mass-sms med "God Jul! :D" vissa fick hjärtan också ;P
sen så skrev ja massa julhälsningar på facebook och sen(!) gick jag och åt frukost/fundera ut vad jag skulle börja med efter frukost.
Eftersom de hände mycket idag gör ja en vanlig sammanfattning med vissa mer detaljerade grejer runt större händelser :P

När ja ätit gjorde jag iaf Janssons och sen åkte mamma och pappa in till stan för att handla grejer vi glömde igår och såklart hämta upp Fredrik.
När dom kom hem hade jag också gjort "jul-cookies" (kallas de för att ja gjorde dom idag, hehe) och sen vet ja inte riktigt vad vi gjorde men tillslut avslutade vi pepparkakshuset med att göra granar runt om, det var jag, mamma, Fredrik och Sebastian som gjorde de och mina bröder klagade ganska mycket för att dom var tvunga att hjälpa till men vi hade faktiskt kul ^^
Sen blev vi precis klara till Kalle (tre minuter tillgodo) och då plocka vi undan snabbt som f*n och så skyndade vi oss upp och kollade på Kalle, skrattade lika mycket detta år (vi brukar peka ut vilka karaktärer som liknar familjemedlemmar, djur inräknade då för dom ser vi som familjemedlemmar) och matadoren är Kristian xD

När det var klart så skulle Kristian och Jens inte komma fören om en timme ungefär så ja duschade eftersom ja inte hunnit de ännu och Fredde och Sebbe spelade "Street Fighter" på Xboxen.

När ja va klar va de färdigdukat bord så ja var tvungen att sätta mig uppe vid mina bröder för att måla naglarna så jag fick kolla på då Fredrik spelade.
Sen kom äntligen Jens och Kristian så jag och mamma plockade fram mat och värmde vissa grejer och för första gången på jättelänge erbjöd sig en av mina bröder att hjälpa till och det var Kristian.
Sen när det var klart så åt vi middag i en timme eller två och hade trevligt, mycket skratt ;P

Sen julklapputdelning, Kristian blev tomten i år xD

Efter det så blev det lottskrapning och så försöka pussla ut ett metall-"pussel" som Fredrik och Sebbe fått två olika i julklapp. Sebastian fick den lätta och Fredrik den svåra, den lätta klarade alla förutom mamma för hon provade inte men den svåra klarade bara Fredrik (hann satt med den en lååååång tid). Men "pusslet" var iallafall då metallbitar med samma form som satt ihop och man skulle sära på dom utan att ta till styrka (alltså bändaloss dom där man själv tycket att dom borde gå isär) och det var svårare än man trodde!
Men som sagt Fredriks var den svåra och när vi sen bestämde oss för att spela Geni och började förflytta oss till köket hade Jens fått överta Fredriks "pussel".
Det tog lite tid för alla att sätta sig vid bordet för att alla gjorde nånting men efter typ tjugo minuter satt alla vid bordet förutom en person.... Jens! Man hörde honom sitta och plinka med "pusslet i vardagsrummet så vi ropade och fick vänta in honom. När han satt sig fortsatte han med "pusslet" och höll på en bra bit in på spelet....
jag satt bredvid honom och tillslut blev ja helt galen på klingandet och att han var helt inne i den så jag slet bort den och la den hos mig så att jag skulle ta hand om den xD
dock så började jag hålla på med den då det började gå dåligt.... ja klara inte ut det

Men sen efter ett långt spel så vann Fredrik med frågan "vad är en varan?" ..... otroligt lätt fråga för honom och dom som kan lite om reptiler, för er som inte vet så är svaret en ödla. Innan jag läste frågan så ba "grattis den har vinner du på!"
Men spelet tog iaf slut ungefär tjugo över tio och när Fredrik, Jens och Kristian åkt så var klockan kanske tjugo i elva.

Det var jättkul att Kristian och Jens kunde stanna så länge för en gångs skull :D

Det var iaf en jättetrevlig jul och mina julklappar:
- Parfym i julstrumpan
- Louis Vitton plånbok av Kristian och Christine inköpt i Kina (äkta eller ej visste Krille inte men vem bryr sig?)
- GD-grejer av mamma- Kerrang tidning med endast Green Day och en plektrum karta med Green Day motiv+ korthållare med GD-motiv :D
- Halsband med stort peace-märke och diadem i grå-svart leopard mönster med rosett-liknande på som man också kan ta av och ha som eget hårspänne av pappa
- Två paket strängar av Fredrik
- 500 kr(!) på Lindex av Jens
- 250 kr på HM av Sebbe
- En liten låda med vattenfärge+pensel av mamma som vi hitta billigt i en liten affär i Norrtälje som vi tyckte att ja kunde få i julklapp^^
- Sen den underbara mini-gitarren (Billie Joe Les Paul Junior White) som ja köpte till mig själv, den va otroligt gullig i verkligheten! :D

Hoppas alla hade en riktigt trevlig jul!


Kommentarer
Postat av: Lizelott

Härligt, Äntligen!!! Nu ska vi bli skolans hippisar. :P

Kramiz & GOD JUL

2009-12-25 @ 12:48:59
URL: http://zoulfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0