School's out f.... oh wait it's back

Hej!

Som rubriken säger är det snart dags för skola igen och skolångesten kommer krypande.... varje år mot slutet av sommarn intalar jag mig själv att "det ska bli kul!" eller "jag får iaf träffa kompisarna igen!" och det sista är faktiskt bra med skolan, att man får träffa sina vänner oftare.

Men själva skolan som man tänker ska gå lite bättre i år har en tendens att slita ut en redan efter första veckan och man längtar förtvivlat till nästa lov (vecka 44!) och eftersom jag börjar nästa vecka är det 10 veckor av skola innan lovet börjar.
Dock så har jag ju en filmpremiär att se fram emot i november ;) Plus att efter höstlovet känns det alltid som det går oerhört snabbt fram till jullovet. Men de tio veckorna fram tills dess är jobbiga och jag känner mig inte beredd...

Jag köpte en kalender igår för att förhoppningsvis ha lite koll på deadlines (speciellt efter katastrofen då jag möts av att vi skulle ha en redovisning av ett arbete som jag inte ens börjat med!). Jag kommer ihåg då jag satt och skrev utanför i panik.... inte kul.
Min första termin på gymnasiet var... dålig, förutom i matten! Konstigt nog!
Andra terminen var betydligt bättre vilket syntes på hur jag blev bemött av lärarna, fick mycket beröm *stolt* och jag ska försöka hålla denna fina anda uppe nästa termin. Jag har ju en fin klass med en liten Liselott i som kan stötta mig :P
 


Dessa dagar i ledighet är snart slut! :(

Hunden på bilden är btw en finfin hund som jag vaktar just nu, hon var jättegullig och attackerade mig då jag läste i soffan :P slickade i ansiktet och nacken då jag vände mig bort, när hon sen hoppade upp i soffan var hon till en början lung innan hon attackerade mig med sin tunga igen xD
Hundar är fina^^



Kommentarer
Postat av: Amanda

svar: ja hösten är bra :D för mig brukar det vara tvärtom, att jag inte längtar till skolan men väl där så är det inte så hemskt ;) lycka till med 2:an i alla fall!

kram!

2010-08-17 @ 18:11:06
URL: http://trulyamanda.blogg.se/
Postat av: Lizelott

Älskar att jag blir fint nämd i dina inlägg. Söt hund!

Kramiz

2010-08-17 @ 18:57:41
URL: http://zoulfashion.blogg.se/
Postat av: Amanda

svar: men det är bra! kämpa på! :):)

kram!

2010-08-17 @ 20:52:26
URL: http://trulyamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0