Slut

Hej!

Idag läste jag ut Dreamcatcher och jag saknar den lite redan. Då jag var klar satt jag en liten stund och bara tänkte på boken och smälte det jag läst, detta är dock inte ovanligt då jag läser Stephen King.
Den gröna milen hade jag på hjärnan flera dagar efter jag läst ut den och har man inte läst den borde man det, det är inte Stephen Kings vanliga stuk (skräck), den är så bra! Definitivt en av mina favoritböcker.

Jag tror att Drömfångare också får en plats på min lista över favoriter, det är bara vissa få böcker som jag när jag läst ut den känner mig riktigt glad över att jag tog mig tid att läsa den och detta var definitivt en sån bok.
Gillar man inte böcker så mycket kanske man inte ska läsa denna bok då det är en bok man måste engagera sig i och som jag så dåligt uttryckte till mamma var den "ansträngande... men på ett BRA sätt" hehe, ibland kan jag verkligen inte få till mina formuleringar men så är det. Den är faktiskt ansträngande på ett bra sätt :P

Men som jag skrev förut rekomenderar jag den, ännu mer nu när jag läst ut den. Är man mer av en filmmänniska kan man ju kolla in filmen men som så många andra är boken myyyyycket bättre än filmen, extra mycket i detta fall då det är väldigt mycket i boken :P
Men filmen är ganska bra, plus att en skådespelare jag gillar är med :D

Känner ni igen honom?? För er som inte gör det, eller ni som skulle känna igen honom med en rejäl musche så är det en man vid namn Jason Lee som spelar Earl Hickey is serien "My name is Earl". :P
Jag gillar den serien och då jag såg filmen efter att ha sett serien så blev jag lite extra glad då jag såg att det var han, men den glädjen höll sig ju inte särskilt länge....

Men han är iaf min favorit i gänget och han kallas Beaver, och då går jag mer på boken (då filmen inte är så ingående) då karaktären är jäkligt skön :P

Sen en bild på gänget, Jonesy, Henry, Pete och Beaver(kan inte riktiga namnen förutom Beaver):

Funderar nästan på att kolla in filmen... fast inte nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0