Schizofreni?

Idag hade jag och Liselott planerat att mötas tjugo över 10 vid skolan för att Liselott skulle lämna bilder till Calle och jag skulle skriva ut lite grunkor, så Liselott fixade sitt och sen satt vi i studion och använde Mac datorn (Y) spelade ett racingspel, liselott kom tvåa i en turnering!! Woho

Men sen fixade jag mina papper och vi fortsatte mot pressbyrån för att möta upp * (använder * istället för namn) som var skyldig oss pengar efter att ha köpt armband av mig och berlocker av Liselott.
De va planerat att vi skulle mötas upp halv ett, vi väntade och såg tåget mot stockholm åka utan oss. Vi hade planerat att åka till stockholm efter vi fått våra pengar btw.
Men iaf vi gick till centrum en vända och köpte kexchoklad :P
Sen gick vi tillbaka och hälsade på fåglar och använde brevlådan som en bongo-trumma(Y)

En timme efter utsatt tid ser vi * och går mot denne för att mötas upp men denne svänger av så vi följer efter men tappar bort denne vid torget så vi går tillbaka till pressbyrån i hopp om att personen i fråga bara ska ta ut pengar för att sen möta oss.

Vi väntar ett tag till men blir genast rastlösa så vi går till centrum och bestämmer att ta varsin ingång och mötas vid mitten så jag går in vid konsum men bara några meter in så kommer Liselott ikapp och säger att * sitter mitt på torget så vi går ut.

Okej, nu börjar det konstiga/sjuka:
Vi går fram till * och säger "hej" men får inget svar och vi ser att denne lyssnar på musik så Liselott viftar handen framför ansiktet som är nerböjt.
Denne tittar upp och vi hälsar ännu en gång och efter några sekunder säger denne "vad?"
och Liselott sträcker ut handen och säger "vi vill ha våra pengar"
och personen säger: "ni måste blandat ihop mig med nån annan för jag vet inte vad ni snackar om"
och jag och Liselott utbyter blickar och Liselott fortsätter: "lägg av * vi vill ha våra pengar".
Personen: "Jag heter inte *", vid den tidpunkten tappar jag och Liselott hackan och utbyter blickar menande vafan tar denne oss för?!
Liselott: "Lägg av nu *, vi VET att det är du så ge oss pengarna"
Jag: "om du inte är * varför har du då dennes armband?"
Personen: "* gav dom till mig"
Ännu en gång en våg av frustation och jag och Liselott tittar på varandra och ler ungefär som är hon helt från vettet?!
Jag: "Okej, så du ser exakt ut som *, du har samma kläder, du har samma skor, du har samma frisyr, du har samma solbrillor, du har samma piercing, du har samma röst men du är inte *?!"
Personen: "Nej"

Ja vid den tidpunkten går jag och Liselott lite av sidan och jag säger högt att vi kanske ska ringa Åhman för att han kan komma och kolla ifall personen är sig själv. När vi sedan tittar tillbaka så ser vi att denne går iväg så vi följer efter. Samtidigt som jag ringer Åhman och berättar allt, han tycker som oss att det är helt sjukt men ändå underhållande.

Men vid tåget så börjar personen istället ignorera oss och går över till andra sidan, vid en tidpunkt börjar Liselott peta i dennes huvud utan reaktion så jag säger åt henne att fortsätta tills de händer något. Sen tog Liselott ner luvan och det visade sig att personen inte lyssnade på musik som vi trott och vi blev ännu argare.
Men när tåget kommer låter vi denne gå på och ringer Åhman ännu en gång för en uppdatering och Åhman snackade lite om att komma till centrum och "springa på *" men denne var ju på tåget så de funka inte.

När dörrarna väl stängdes så fick jag sms får * där det stod "vart är ni?" och ja, reaktionen? Förbannad som fan! Jag fick mer sms om varför * inte kommit och lite ursäkter men när jag skrev att vi skulle gå hem till personen och prata med föräldrar då kom sanningen fram och vi skulle få pengarna imorrn plus extra.
Kunde man lite på de? Nej!

Så vi gick till personens hus och det slutade med att vi fick pengarna från dennes mamma så för OSS är allt löst, denne får ta konsekvenserna. Vi ska inte anpassa oss, speciellt inte efter den jävla behandlingen och alla sms med lögner!!! Nej ta ansvar och jävlas inte med mig (eller Liselott för den delen), jag skiter fullständigt i om du får problem med föräldrarna! Jag ska ha mina pengar och nu har jag dom så nu kan jag lämna detta bakom mig tillsammans med min "bekantskap" för efter detta vill jag inte ha något med dig att göra!

Ja, detta var en dag jag sent kommer glömma, en once in a lifetime experience så att säga, men jag är glad att det var Liselott som var med mig för detta kommer vi kunna leva på lääääänge. Som gammla tanter kan vi prata om detta :P

Nej men som sagt, sjukt beteende men positiva saker var att jag och Liselott hade kul trots allt och då menar jag då vi inte va fly förbannade xD sen hade jag och Åhman underhållande samtal :P Sen så var det ju VICTORY för mig och Liselott ;)

Imorrn ska jag börja packa inför London och Liselotts kommentar då vi gick tillsammans till bussen "jag saknar dig redan!" ^^ Jag lovar att skicka vykort my love!
Peace out och creed till den som läste allt!


Kommentarer
Postat av: Lizelott

Gu va kul att minnas som söta tanter. ja, vi kommer va söta som tanter. hehe. Vilken dag det var. Helt sjukt!!

Miss you, my love!!

// your love ;)

2010-06-16 @ 19:12:03
URL: http://zoulfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0