Filmer under de senaste dagarna

Jag har hunnit med att kolla på ytterst få filmer de senaste dagarna. 2 av dom började jag kolla på på kvällen, blev för trött efter en lång dag och kollade klart dagen efter. Men det betyder inte att dom var dåliga.
Så det är dessa filmer jag har tittat på:

Last Day of Summer
(som man kan se gratis över nätet hos CDON.com, klicka här för att komma till erbjudandet.)
Den handlar om en kille som jobbar på en snabbmatsresturang med en hemsk chef. Han försöker intala sig själv att hans liv inte suger men en dag går han in i resturangen med planen att skjuta chefen och alla andra på resturangen. Han distraheras dock när han får ögonkontakt med en tjej på resturangen.
Efter ett misslyckat försök att prata med henne kidnappar han henne utan att veta vad han ska göra.
Huvudrolerna spelas av DJ Qualls och Nikki Reed.
Jag såg den mest för att den var gratis hos CDON, men jag gillade den faktiskt. Tyckte den var bra plus att jag tycker att Qualls är en rätt så skön skådis.

Friends With Benefits
Två vänner som försöker ligga med varandra utan känslor och förhållande.
Det är faktiskt det bästa sättet att skriva handlingen.
Huvudrollerna spelas av Justin Timberlake och Mila Kunis.
Jag gillade filmen och tyckte den var rolig och underhållande, inte för mycket komedi-klichéer. Tycker Timberlake är en bra skådis, passar verkligen i komedi måste jag säga! Sen var det inte helt fel att Woody Harrelson var med heller!

Straw Dogs
Remaken av filmen med samma namn från 1971.
En manusförfattare från Hollywood följer med sin fru till hennes hemstad för att göra iordning hennes pappas gamla hus och skriva. Väl där har de problem i sitt förhållande men även med ett gäng män som leds av fruns ex.
Huvudrollerna spelas av James Marsden, Kate Bosworth och Alexander Skarsgård.
Jag har inte sett hela filmen än faktiskt, ska kolla på de sista 20 minutrarna när jag skrivit klart det här. Största anledningen till att jag ville se denna film var för att Alexander Skarsgård hade en stor roll. Hittils så är den väl bra, inte en nagelbitare direkt men lite spänning är det väl allt.
Trots att jag har en bit kvar kan jag nästan säkert säga att det som gör filmen för mig är sveriges lilla hollywood-pojke.

Det var ett längre filminlägg. Inte så jättemycket info, då skulle det blivit för långt, men ni kanske blir sugna att se någon av dom.
Bloggavslut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0