Volontärarbete?

Jag håller på att kolla upp vad jag ska göra efter studenten OM jag inte kommer in på utbildningen jag ska söka till. Det är ju bra att ha en back-up plan. Jag har kollat in lite volontärarbete, dock så måste man ju betala men när jag läser om det så vill jag så gärna åka iväg och göra någon nytta!

Jag har fastnat för två stycken som har med djur att göra, den ena i Kina och den andra i Sydamerika.
Båda verkar jättehärliga!
Den i Kina hjälper man till att ta hand om jättepandor, de är ju sorgligt nog utrotningshotade. Det vackra djuret.
Är ni intresserade kan ni läsa mer här.

I Sydafrika finns ett volontärarbete där man jobbar på ett lejonreservat. På reservatet jobbar man med att föda upp lejon innan de släpps ut i vildmarken. Så här kan man jobba nära lejonungar och vuxnare lejon.
Mer information om detta arbete finns här.

Jag vet inte hur ni känner, men för mig skulle det vara ett drömjobb att arbeta med djur och se till att de har det bra.
Vissa kanske tycker att det låter lite långsökt att säga "kommer jag inte in på tv-produktionslinjen ska jag förhoppningsvis få åka och jobba med pandor/lejon i kina/sydafrika!". Det är två ganska så olika saker, men livserfarenheter är bra om man vill jobba med något kreativt.
Tanken av att få ta hand om pandor eller lejon gör mig varm och fluffig inombords, precis som deras pälsar.

Någon gång i mitt liv SKA jag åka på något sånthär. Jag bara vet det, det gör mig lycklig att bara tänka tanken.
Bloggavslut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0