Tomhet

Hej!

Har precis läst ut sista Harry Potter boken för tredje gången tror jag det är, tycker du det är mycket ska jag inte ens nämna hur många gånger jag läste fenixorden då den kom ut...... men jag lägger ifrån mig den sista harry potter boken med samma tomhet som första gången jag läste ut den.... yeesh kan inte filmen ha premiär imorgon med del två följande dag? det skulle va så mycket bättre för nu längtar man halvt ihjäl sig!

Men som alltid ska folket inom film plåga löjliga fans som får en nerdgasm för varje ny läcka videor eller kommentarer om filmen...
Men jag känner mig glad att ha vuxit upp i Harry Potter generationen och jag kommer ihåg upphetsningen jag fick när jag såg en affisch för första filmen eftersom jag var så förtrollad (fint ordval va?) av boken och jag tror att jag kommer fälla en tår inte bara över de sorgliga dödfallen i handlingen utan även av tomhet över att det är slut när jag lämnar biosalongen efter sista delen (i juli btw).

Detta var ett otroligt nördigt inlägg men när man spenderat så många år på att längta efter nästa film och sen alltför sent fängslas av böckerna som man läser om och om igen så är det svårt att undgå hur mycket man faktiskt gillar ämnet i fråga och hur det faktiskt tagit en liten del i mitt liv.

Kommer som jag sagt till vissa aldrig heller glömma en oförglömlig dag/kväll som jag spenderade med min brors kompis (som man känt halv om halvt sen 1:an, det var ju som sagt min brors kompis) då vi i spanien diskuterade vem R.A.B kunde va då vi båda var insatta i händelserna efter halvblodsprinsen men det var faktiskt riktigt kul att prata om det och det förvånar mig hur han lyckades ha rätt om vem R.A.B var innan sista boken släpptes eller innan någon information kunnat läckas ut på nätet...

Oj, nu drog jag iväg, förlåt! Placerar detta i flumkatergorin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0