Birthday coming up

Okej, ingen updatering men vafaan jag gör inte något speciellt så ett blogginlägg skulle bli:

vaknade, läste lite, kollade på någon film (de suger btw att tvshack och movie-links är nere), åt också lite, kollade internet och somnade vid 1.

Ja inte intressant där, men idag var det liiiiiiite annorlunda, jag har nämligen pratat med en kund som vill köpa armband som skrev till mig med hjälp av hemsidan så jag ba WOHO folk hittar till mig! :D Men det var kul så jag ska in till stockholm på lördag med mamma och kolla in material, sen kanske kolla in något annat roligt man kan pyssla med under lovet. Jag ska börja rita/skissa lite mer, kanske eventuella tatueringa (bra att ha idéer på lager, dock kanske de blir svårt att välja sen) eller bara försöka bli bättre.

Ska också försöka få ner mina skrivar idéer på papper/dator!! grejen är dock att jag får hjärnsläpp efter en sida eller två vilket 'r otroligt irriterande och sen så glömmer jag bort allt..... men en person tipsade mig om en smart idé.... kapitel-skiss. Man har alltså en plan för vad varje kapitel ska handla om vilket skulle göra det såå mycket lättare. Då kan man mest fokusera på själva kapitlet man jobbar på och inte tänka okej nu ska jag skriva allt på en gång för det går inte..... inte för mig iaf.

Men som sagt ska göra det, har två idéer att gå på, den ena har jag fortfarande en major thing att lösa och på den andra har jag bara ett litet överseende på storyn men inte detaljerna. Som ni HP-nördar vet kan detaljerna göra en värld så mycket mer levande som J.K Rowling tänkte tillochmed på små papper-"duvor" inne på ministeriet.
Ni kanske inte håller med men bara det gjorde att jag fick en tydligare bild på stället, småsaker är stora i helheten.
FAST, inte beskriva för mycket och ett bra exempel är twilight, man spenderar inte en sida på att beskriva ett rum.... eller människa för den delen.... ja det blir långtråkigt.

Jupp, nu ska jag sluta prata om detta ointressanta.

En annan rolig grej idag var att jag pratade med Liselott (har inte varit inne på msn mycket) och kom in på födelsedag, jag fyller år på måndag! :D Så jag bjöd in Liselott till grillning hemma hos mig med familjen där förhopnningsvis ALLA mina bröder närvarar, Fredrik kan jag nästan lita på och Sebbe. Det är Krille och Jens som är osäkra, jag har påminnt Krille i cirka 4 månader nu och här i veckan påminde jag igen och han ba "juste, när var det nu igen?" ..........

Jag hoppas dom kommer, Jens brukar ha roliga random presenter, förra eller förr-förra fick jag en såndär magic-eight-ball!! Den var sååå cool och jag älskade den men jag hittar den inte :'( är så ledsen över det för jag älskar den!!! Men ja........... hoppas att jag hittar den någondag........

Men iaf, tillbaka till Liselott, hon snackade lite om present och då kom den där vanliga "oooo undrar vad jag kommer få i present"-känslan, och det är faktiskt första gången jag känner den inför denna födelsedag ^^
Men det ska bli trevligt på måndag.

Ja, nu ska jag kolla på ett pokemon avsnitt och förhoppningsvis kunna somna tidigare än vanligt (A)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0