Jobb och satir

Igår så finslipade jag mitt CV och mina föräldrar "tvingade" mig att åka till Linneladan och söka som jag planerat att göra idag för igår va jag inte på bästa humör och gick omkring i mjukisbyxor vilket kanske inte är det bästa intrycket men men.
När jag kom dit så presenterade jag mig själv och mitt ärende och vi pratade lite smått och jag lämnade mitt CV och fick mejl som jag kunde skicka mitt personliga brev osm inte är klart.
Det gick bra men det är en tjej som jobbade där förra sommaren som har första tjing för hon är utbildad där men det är om hon inte hittar annat jobb (hon är över 20) och sen var det deras egna dotter som också söker jobb som skulle fåt om hon inte hitta något annat men det var också sista utvägen för hon vill visst inte jobba i affär. Men det är iaf två framför mig i "kön" men båda har det som sista utväg så vem vet, kanske jag får de, men ska fortsätta leta.

Men alldeles nyss skrev jag klart min satir för svenskan, tänkte lägga upp den här, ointressant men who cares?

En sen kväll gick en kvinna hem ensam från en bar. Påvägen hem blev hon våldtagen av en man. Några veckor senare bestämde en grupp människor i en såkallad domstol att mannen skulle åka på några månaders semester som straff.
Semestern skulle vara i 11 månader så han skickades till ett fint ställe med all inclusive. Där fick han eget rum med TV och alla måltider gratis. Han hade även tillgång till gym med en personlig tränare som kallas övervakaren för att han håller koll så alla gäster mår bra och inte kommer till skada. Det finns även tid för att umgås med andra och prata om ens egens upplevelser. Det finns också promenad leder och det finns också tillfällen för vissa sporter. Det finns också urval av böcker och chanser för utbildning om man skulle behöva det.
Allt detta för att mannen skulle få hjälp och vägledning för framtiden, men efter 11 alldeles för korta månader fick han lämna "fängelset" med tunga steg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0